zondag 23 september 2012

Making of ... Bliksem Mc Queen

Naar aanleiding van een reactie op de Cars taart voor Sem hoe ik het autootje heb gemaakt, bij deze een beschrijving van mijn werkwijze voor dit fondant figuurtje.

Ik heb dit autootje gemaakt waarbij de speelgoedauto van mijn zoon het voorbeeld was.
Ik ben begonnen met een witte basis. Ik heb toen een soort van grove auto vorm gemaakt, zonder wielen, en deze ben ik met rode fondant gaan bekleden en een beetje gaan shapen. Waarbij ik de voorruit heb uitgesneden en de uitsnede aan de bovenzijde heb bewerkt om het wimpergevoel te maken.
De zij- en achterruiten heb ik uitgesneden en opgevuld met zwarte fondant waardoor deze zijn opgevuld. De motorkap en spoiler heb ik er daarna op gemaakt. Daarna heb ik de onderzijde bekleed. Nu was de auto in grove vorm klaar en kwam het op de details aan.

Al die tijd heb ik het autootje laten steunen op een klein flesje LorAnn oils, om het fondant een beetje te laten uitharden , totdat het op de taart werd geplaatst. Ook al is dit autootje niet zo heel groot, omdat hij helemaal van fondant is gemaakt, heeft het toch wel een redelijk gewicht. Het autootje is ook pas op het allerlaatst op de taart gezet want zonder extra steun zakte hij toch wel een beetje in de taart.

De details, ogen, wielen, lichten en striping... kostten nog een hoop tijd. hiervoor was het vooral een kwestie van fondant kneden, uitrollen en uitsnijden en wanneer dit niet naar wens was, opnieuw beginnen. Ik heb al deze details vervolgens met water op de basis bevestigd.

Ik hoop dat deze beschrijving anderen kan helpen met het maken van hun Cars figuur.

1 opmerking:

  1. leuk zeg!! nogmaals bedankt!! het wordt vast een beetje puzellen....maar daar hou ik wel van!!

    BeantwoordenVerwijderen